x

WIDGET::COOKIES::IMG::ALTTa strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.Akceptuję

Kids Arena Szczecin - Rodzinny Park Rozrywki

Wróć

Jak zachęcić dziecko do snu?

Gdy zostaje się rodzicem, zaczyna się nagle doceniać każdą przespaną noc. Maluchy mogą mieć rozmaite problemy ze snem w zależności od wieku. Sprawdź, jak zachęcić dziecko do snu!

Dzieci do 1 roku życia

Maluchy, które nie ukończyły jeszcze roku, muszą być karmione co kilka godzin, gdyż ich małe żołądki nie są w stanie pomieścić wiele jedzenia naraz. Dziecko, budzące Cię krzykiem co kilka godzin, to prawdziwy koszmar, z którym trzeba sobie jednak jakoś poradzić!
Przede wszystkim, gdy wstajesz w nocy, by nakarmić dziecko, nie zapalaj światła. Zachowuj się cicho i spokojnie i nie wykonuj gwałtownych ruchów. Rozbudzone dziecko albo zacznie znowu płakać, albo będzie chciało Cię zatrzymać.
Jeżeli Twój maluch ma już prawie rok i jest zdrowy, lecz wciąż nie daje Ci w nocy spać, możesz spróbować dwóch rozwiązań. Dodaj więcej aktywnej zabawy w dzień lub przeciwnie, ogranicz bodźce, jakim dziecko jest poddawane.

Przedszkolaki

Przedszkolaki rzadko budzą się w nocy i wyrywają rodziców ze snu, ale za to trudniej nakłonić je, by w ogóle poszły spać! Dlatego właśnie powinno się wypracować codzienne rytuały, związane z zasypianiem. Ustal stałą godzinę, o której dziecko będzie się kąpać. Po kąpieli idź z nim do jego pokoju, by porozmawiać lub poczytać mu książkę. Takie spędzanie czasu z dzieckiem, zanim zaśnie, powinno trwać od 30 minut do godziny. Wprowadź taką rutynę możliwie wcześnie i trzymaj się jej. Jeżeli Twoja pociecha zauważy, że łatwo może wpłynąć na Twoje decyzje, będzie to wykorzystywać.

Dzieci w wieku szkolnym

Starsze dzieci raczej nie mają problemów z zasypianiem. Jeżeli im się to zdarza, sprawdź, czy nie boją się czegoś lub czy ich problemy nie wynikają z nadmiaru bodźców. Pilnuj, by tuż przed snem nie patrzyły zbyt długo w monitor czy telefon. Zastanów się też, czy nie mają zbyt wielu zajęć pozalekcyjnych. Dzieci w wieku 7-12 lat wciąż potrzebują 10-11 godzin snu na dobę, zaś nastolatki 9 godzin. Zbyt wypełniony kalendarz może to uniemożliwiać.

Kluczem do zdrowego snu jest odpowiednia równowaga między wysiłkiem a wypoczynkiem w trakcie dnia. Sprawdź ofertę zajęć dodatkowych w Rodzinnym Parku Rozrywki Kids Arena – u nas dzieci z pewnością nie będą się nudzić!