x

WIDGET::COOKIES::IMG::ALTTa strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.Akceptuję

Kids Arena Szczecin - Rodzinny Park Rozrywki

Wróć

Zdrowe przekąski dla dzieci

Dzieci, podobnie zresztą jak dorośli, uwielbiają chrupać różne smaczne rzeczy. Szczególnie podczas podróży czy oglądania filmu trudno im się powstrzymać! Aby nie ugruntowywać w maluchach niezdrowych nawyków, warto samemu przygotować zdrowe przekąski dla dzieci.

 

Zdrowe przekąski dla dzieci – nasze propozycje:

Ciasteczka owsiane 

Ciasteczka kupione w sklepie zawierają nie tylko cukier, ale także wiele chemicznych substancji służących do utwardzania lub spulchniania czy utrwalania. Przygotowując ciastka w domu, możemy zastąpić biały cukier brązowym i znacznie zmniejszyć jego ilość. Można też, rzecz jasna, dobrać jak najbardziej ekologiczne składniki. Warto zaopatrzyć się w foremki o kształcie zwierzątek czy gwiazdek. Dzieci na pewno chętnie pomogą nam upiec takie smakołyki.

Pieczona ciecierzyca

To doskonała przekąska do chrupania podczas filmu, świetny zamiennik dla popcornu lub chipsów. Wystarczy przygotować mieszaninę z oliwy i ulubionych przypraw – papryki, curry czy cynamonu i miodu. Ciecierzycę dokładnie mieszamy z oliwą i przyprawami, a następnie pieczemy w piekarniku. Po upieczeniu możemy dosypać więcej przypraw. I gotowe!

Zanim zaczniemy szykować tę przekąskę, pamiętajmy, że tylko ciecierzyca z puszki nadaje się do pieczenia od razu po jej umyciu i odsączeniu. Jeżeli chcemy użyć suchej cieciorki, musimy ją wymoczyć przez 12 godzin, a potem ugotować. Dopiero wtedy można pokryć ją przyprawami i upiec.

Frytki z batatów lub buraka

Bataty to doskonałe źródło witamin A i C. Buraki również są bogate w witaminę A, a do tego w witaminy z grupy B. A do tego oba warzywa mają intensywny, słodki smak. By przygotować domowe frytki, pokrojone w słupki warzywa wystarczy polać oliwą i posypać przyprawami, po czym upiec w piekarniku. Warto też własnoręcznie zrobić keczup, sos czosnkowy czy inne zdrowe dipy na bazie jogurtu.

To tylko niektóre ze zdrowych przekąsek, jakie można przygotować razem z dziećmi. Możliwości są niemalże nieograniczone – wystarczy dobry produkt i trochę wyobraźni! A jakie zdrowe dania najbardziej smakują Waszym dzieciom?

x

WIDGET::COOKIES::IMG::ALTTa strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.Akceptuję

Kids Arena Szczecin - Rodzinny Park Rozrywki

Wróć

Zdrowe przekąski dla dzieci

Dzieci, podobnie zresztą jak dorośli, uwielbiają chrupać różne smaczne rzeczy. Szczególnie podczas podróży czy oglądania filmu trudno im się powstrzymać! Aby nie ugruntowywać w maluchach niezdrowych nawyków, warto samemu przygotować zdrowe przekąski dla dzieci.

 

Zdrowe przekąski dla dzieci – nasze propozycje:

Ciasteczka owsiane 

Ciasteczka kupione w sklepie zawierają nie tylko cukier, ale także wiele chemicznych substancji służących do utwardzania lub spulchniania czy utrwalania. Przygotowując ciastka w domu, możemy zastąpić biały cukier brązowym i znacznie zmniejszyć jego ilość. Można też, rzecz jasna, dobrać jak najbardziej ekologiczne składniki. Warto zaopatrzyć się w foremki o kształcie zwierzątek czy gwiazdek. Dzieci na pewno chętnie pomogą nam upiec takie smakołyki.

Pieczona ciecierzyca

To doskonała przekąska do chrupania podczas filmu, świetny zamiennik dla popcornu lub chipsów. Wystarczy przygotować mieszaninę z oliwy i ulubionych przypraw – papryki, curry czy cynamonu i miodu. Ciecierzycę dokładnie mieszamy z oliwą i przyprawami, a następnie pieczemy w piekarniku. Po upieczeniu możemy dosypać więcej przypraw. I gotowe!

Zanim zaczniemy szykować tę przekąskę, pamiętajmy, że tylko ciecierzyca z puszki nadaje się do pieczenia od razu po jej umyciu i odsączeniu. Jeżeli chcemy użyć suchej cieciorki, musimy ją wymoczyć przez 12 godzin, a potem ugotować. Dopiero wtedy można pokryć ją przyprawami i upiec.

Frytki z batatów lub buraka

Bataty to doskonałe źródło witamin A i C. Buraki również są bogate w witaminę A, a do tego w witaminy z grupy B. A do tego oba warzywa mają intensywny, słodki smak. By przygotować domowe frytki, pokrojone w słupki warzywa wystarczy polać oliwą i posypać przyprawami, po czym upiec w piekarniku. Warto też własnoręcznie zrobić keczup, sos czosnkowy czy inne zdrowe dipy na bazie jogurtu.

To tylko niektóre ze zdrowych przekąsek, jakie można przygotować razem z dziećmi. Możliwości są niemalże nieograniczone – wystarczy dobry produkt i trochę wyobraźni! A jakie zdrowe dania najbardziej smakują Waszym dzieciom?